Tanker fra en tenkende tenker

onsdag, mai 04, 2005

Skype på PDA

DinSide har testet Skype på en PDA og er fornøyd med både brukervennlighet og kvalitet.

Selv er jeg en ihuga fan av Skype og satser på å gå rett over fra Telenor til Skype etterhvert. En av tingen jeg har ventet på er at PDA løsningen skal bli god nok. Ting kan tyde på at det er det nå, men jeg må nok vente litt til allikevel.

Jeg trenger en ny mobiltelefon og etter å ha sjekket ut et par PDA modeller er jeg nå ganske overbevist om at jeg går for en Qtek 9090. Den har innebygd tastatur og det vil jeg ha. Jeg var relativt tidlig ute med å kjøpe en iPaq for noen år siden, men den var ikke noe alright å bruke før jeg fikk kjøpt et eksternt tastatur. Tastatur er en vesentlig feature for meg, for jeg har tenkt til å skrive endel notater, samt å skrive noen bloginlegg når jeg er i farten.

Med en pris i underkant av 7.000kr blir det litt i meste laget akkurat nå. Dessuten har jeg nettopp kjøpt meg en iRiver MP3 spiller, så jeg får vel klare meg litt til med min gamle (1 år) Nokia. Det er forøvrig den siste Nokia'n jeg kommer til å ha. Nå har jeg hatt problemer kvaliteten på så mange telefoner fra dem de siste årene at det er på tide å prøve noe nytt. Tidligere har jeg vært lojal fordi jeg synes de har hatt det mest intuitive grensesnittet, men nå er det nok. En avansert PDA telefon som Qtek har sikkert også sine kvalitetsproblemer, men det kan da vel ikke være like ille og konsekvent som Nokia telefonene? Eller kan det det?

Ingen kommentarer: