Tanker fra en tenkende tenker

torsdag, oktober 06, 2005

USB-klokke

Jeg har ikke gått med klokke på mange år. Når jeg trenger å vite hva klokken er har jeg pleid å se på mobilen.

Nå har jeg fått meg en klokke med USB-tilknyttning og 256MB lagringskapasitet. Hvor nyttig det er kan selvsagt diskuteres, da jeg selvsagt har en tilsvarende USB minnebrikke på nøkkelknippet mitt. Den er liten og kjekk, men også så liten at jeg har en tendens til å glemme den igjen i PCen ute hos kunder. Kanskje blir det lettere å huske på klokka?

Selve klokka ser ut som et helt vanlig armbåndsur. Ledningen legges inni reima og er lite synlig. Det eneste problemet jeg har opplevd hittil er at jeg ikke får til å stille den riktig fordi bryteren sitter for godt fast.

Å lagre data på minnebrikken er ikke så veldig spennende i seg selv lengre, men nå er jo smarte USB-baserte applikasjoner på vei. Da kan vi kanskje få laget en applikasjon som kan virke sammen med klokken som stoppeklokke, med mulighet for å lagre alle mellomtider. Det hadde jo vært litt kjekt når jeg er på svømmestevner med ungene.

3 kommentarer:

Anders Brenna sa...

Det går vel samme vei med meg også, men jeg er nå en gang en litt nerdete person som liker nye dingsbumser.

Anonym sa...

Hvilken klokke er dette snakk om? Har ALDRI hørt om slike jeg...

Wired har hatt artikkler om blant annet armbånd som er små USB lagringsenheter.

Hvor kan jeg fåm kjøpt en slik klokke? Hva koster de?

Anders Brenna sa...

Hva den joster eller hvor du får kjøpt den vet jeg ikke, jeg fikk min.

Det er litt kult med USB-minne i klokka, men jeg hadde ikke brukt egne penger på å kjøpe en sånn. Man har jo som regel med seg et nøkkelknippe og det er mer praktisk å ha lagringsenheten på den.