Tanker fra en tenkende tenker

torsdag, september 15, 2005

Jury tjeneste

I morgen skal jeg sitte i juryen for årets Venture Cup finale. 7 finalister konkurrerer om å ha den beste forretningsplanen.

Venture Cup er en forretningsplan konkurranse som skal hjelpe grundere med å realisere sin forretningside. Vinneren får sårt tiltrengte midler i oppstartsfasen.

Jeg kan naturlignok ikke si så mye om deltagerne da jeg er underlagt taushetsplikt, men jeg kan vel trygt si at det er spennende forretningsideer det dreier seg om. Det har vært regionale konkurranser på våren og nå skal den nasjonale vinneren kåres.

Det kom litt brått på at jeg skal sitte i juryen. En person meldte frafall og jeg stepper inn på kort varsel. Det er en erfaring jeg ser frem til og det blir artig å sitte på den andre siden av bordet i år.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du mener vel "Jurytjeneste"? "Jury tjeneste" høres nesten ut som en eller annen form for bestikkelse, det.

Anders Brenna sa...

:-)

Jeg vet at det er et sammensatt ord som ikke skal deles, men jeg mener sterkt at det norske språk må videreutvikle seg og åpne for flere orddelinger. Det er hemmende for lesehastigheten til både voksne og barn å stadig måtte forholde seg til unaturlig lange ord. Da blir vi nødt til å lese bokstavene istedenfor å gjenkjenne ord på direkten.

Jeg har skrevet et innlegg om dette tidligere, kalt "Ja, til frivillig orddeling" (Sorry, har ikke linket tilgjengelig her nå)

Anonym sa...

Forretningsplan konkurranse er også feil :)

Med vennligg hilsen Norsk språkråd.
PS! Jeg mener at man skal skrive "vennligg" så da gjør jeg det ;)