Tanker fra en tenkende tenker

tirsdag, juni 07, 2005

Nerd? Jeg?

Min nye standard utrustning består nå av en iRiver 5GB MP3 spiller spent fast i beltet. I jakkelommen ligger en Qtek 9090 mobiltelefon med qwerty tastatur. Ryggsekken inneholder en HP Pavilion zd7000 17 tommers widescreen laptop med numerisk tastatur og en HP tc1100 Tablet PC. I tillegg har jeg med en USB basert Skype telefon og en mikro-USB enhet fra Pretec.

Så nå tror jeg at jeg har det jeg trenger. Jeg kommer ihvertfall ikke på noe mer i farten, bortsett fra at jeg snart må kjøpe en ny kraftigere hjemme PC. Eldstemann lager små filmsnutter med DV-kameraet vårt og da trenger han en kraftigere maskin enn den han har i dag. Han lager endel morsomme ting med det digitale videokameraet vårt. Favoritten min er en parodi på Idol konkurransen der Mullah Krekar synger Pokemon sangen.

Vi teknologer er noen rare dyr. Vi lar oss begeistre av de særeste tekniske dippedutter, og måler lykke i gigahertz og terrabyte. På mange måter er jeg litt overrasket over at jeg fortsatt lar meg gire opp på denne måten, men det har sikkert litt med at det er en stund siden sist jeg unnet meg en skikkelig dippedupp. Nå er forhåpentligvis teknlogitørsten slukket for denne gang. Så får vi se om det er igjen noe penger til ferie.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mullah skrives med liten "m", siden det er en tittel.. :)