Tanker fra en tenkende tenker

onsdag, juni 15, 2005

Kampen om oppmerksomhet

Det er ikke bare små oppstartsselskaper som sliter med å slippe til i media. Store "kjedelige" kommer heller ikke inn. En av redaktørene i CNet News har gitt noen tips i en artikkel.

Noen av tipsene inkluderer:
* Kritiser konkurrentene
* Finn ut hvem som skriver hva
* Ikke hevd å være først
* Lekk info som en sil

Tipsene er vel ikke nye, men de er gode. Pressen elsker en krangel og det er mye mediedekning på å ta en liten konflikt. Dette fungerer forøvrig i mindre skala også. Det mest leste innlegget mitt var et innlegg som provoserte mange.

Å finne ut hvem som skriver hva sier seg vel egentlig selv. Finn en som er interessert i emnet og som kan noe om det.

Det er fristende å hevde at man er først, men det kan fort slå tilbake. Konkurrentene kan snappe opp den planlagte lanseringen din, og fremskynde sin egen.

Ved å lekke litt og litt informasjon kan man skape interesse, og samtidig oppnå mer enn et innslag for en enkelt sak.

Ingen kommentarer: