Tanker fra en tenkende tenker

tirsdag, mai 03, 2005

Podcast Prøvesending

Just Do It, er slagordet til Nike. Nå tar jeg dem på ordet og legger ut min første Podcast. Jeg har kalt den prøvesending, for det er nettopp det det er.

Opprinnelig hadde jeg tenkt å vente til sommeren før jeg dro i gang, men på søndag satt jeg i bilen på vei ned til Skien. Jeg skulle jobbe der på mandag, og fordi bilturen tar litt over to timer hadde jeg litt tid til overs etter å ha hørt på 3 podcasts. Jeg bestemte meg derfor for å gjøre et testopptak på min iRiver og se hva det ble til.

Resultatet er temmelig amatørmessig, og jeg presterer til og med å ta en telefon mitt i sendingen. Etter å ha tvilt litt i to dager har jeg allikevel bestemt meg for å legge den ut. Podcasts skal jo ikke være perfekte og en gang må man jo begynne.

Tanken min nå er å legge ut noen nye Podcasts med ujevne mellomrom, og forsøke å finne stilen og formen. Når det er på plass drar jeg kanskje i gang en litt mer gjennomtenkt Podcast, men jeg tror allikevel jeg kommer til å fortsette med prøvesendingen slik at jeg har et sted å test ut ting.

I går annonserte forresten Adresseavisa at de er først ute i Norge med en Podcast. Det er gode nyheter og forhåpentligvis blir det mange flere i løpet av kort tid. Det er jo et sted mellom 4000-5000 Podcasts der ute. De fleste er på engelsk, men selv om de fleste nordmenn forstår det språket synes jeg det hadde vært godt å få frem endel norskspråkelige Podcasts. Et enda tidligere forsøke var Brassnerd'n, men han har ikke fått kontinuitet eller fått løftet nivået sitt ennå. Forhåpentligvis kommer det snart.

Vel, da er der bare å laste ned Podcast Prøvesending nummero uno. Vi får se om jeg etterhvert legger de ut i en Podcast feed, men foreløpig får dere nøye dere med Alle kommentarer og sinnspill er velkommne, men... Go easy on me!

1 kommentar:

Unknown sa...

Nå når jeg har skaffet meg skikkelig studio mikrofon så burde jeg jo se å fått ut noe bedre snart :D