Tanker fra en tenkende tenker

torsdag, mai 05, 2005

Hjemmekontor på planleggingsdag

I dag var det fri, i morgen er det planleggingsdag i barnehagen og så er det helg. I helgen skal vi til Bamble i konfirmasjon. Madammen var for sen med å be om fri, så vi kunne ikke ta dette som en langhelg. Derfor blir jeg nødt til å være hjemme med minstemann.

Er det ikke litt rart at planleggingsdagene alltid kommer i forbindelse med helgen, og helst også i forbindelse med ferier? Jeg klarer ikke å se for meg at barnehagene eller skolene er fylt opp med ansatte disse dagene. Ekstra fridager tror nok jeg.

Vel, med en jobb i IT-bransjen er det jo egentlig ganske greit å jobbe hjemmefra iblant. Litt håpløst blir det imidlertid å følge opp noen kunder per telefon mens minstemann løper rundt og roper batman mens han hopper fra sofa til sofa. Jeg tror jeg prioriterer å skrive ferdig de dokumentene jeg holder på med.

Ingen kommentarer: