Tanker fra en tenkende tenker

onsdag, april 27, 2005

Treg nettleveranse

Det er mulig jeg er for kravstor, men jeg stusser over hvor lang tid det tar å levere en pakke på 1,12kg fra Komplett.

At det ville ta noen dager er greit, og jeg gikk for det billigste alternativet som var en Servicepakke gjennom posten. Der står det at det tar 1-5 dager, og at jeg må hente den på postkontoret. Det sistnevnte fikk jeg ikke med meg i farten. Det er lett å bli litt overivring når man har bestillt en teknisk duppedings.

Mandag klokken 10:52 la jeg inn en bestilling på en iRiver H10 5GB Metalic Grey MP3 spiller som jeg skal bruke til å lytte på Podcasts etter at billig spilleren jeg kjøpte for noen uker siden tok kvelden. Først på tirsdag klokken 17:26 ble den registrert som innlevert på Postens postterminal på Stokke. Onsdag 08:32 ble den registrert på omlastningsterminalen i Oslo. Deretter skjedde det ingenting. Jeg ringte derfor for å spørre, og fikk til svar at den ligger klar på postkontoret i morgen, torsdag.

Mandag-torsdag, 4 dager. Det er innenfor tidsperioden som loves, men det burde da være mulig å få den raskere uten at det koster Komplett noe? De leverte den jo ikke inn til Posten før tirsdag ettermiddag.

Er jeg for kravstor? Eller er jeg kanskje bare barnslig overivrig når det kommer til tekniske dippedutter?

1 kommentar:

i1277 sa...

Som netthandel burde Komplett være veldig opptatt av å få avgårde bestillingene så snart som mulig, så de kunne vel gjerne vært litt raskere, men dette var vel uansett en relativt s nill forsinkelse.

Selv bestilte jeg en mp3-spiller fra Komplett rett før midnatt på søndag, den ble levert før postavgangen på tirsdag, og var klar til henting i dag. Akkurat nå holder jeg på å fylle den opp, hvilket gjør det plagsomt å skrive, da jeg hele blir avbrutt av tåpelige "filetype not supported"-feilmeldinger.

I mitt tilfelle leveransen på skinner (ikke bare bokstavlig), for posten går ikke fortere enn dette med mindre man benytter vanlig brevpost eller bedriftspakke ekspress. Posten deles ut bare en gang per dag, og det er de samme samlebåndene som skal ta unna innkommende og utgående pakketrafikk.