Tanker fra en tenkende tenker

torsdag, april 28, 2005

My precious...

Nå har jeg endelig fått min iRiver og første test var å ta opp et av seminarene på Microsoft Dagene i dag, for så å høre på opptaket på vei tilbake til kontoret.

Jeg var som en ivrig liten guttunge på fødselsdagen sin der jeg kom meg innom postkontoret for å hente min lille pakke. Så bar det rett bort på Microsoft seminaret. Siden jeg ikke hadde PCen med meg, hadde jeg verken musikk eller Podcasts å lytte til på min nye MP3 spiller. Første test ble derfor å ta opp et foredrag for så å lytte på det.

Det første foredraget jeg var på var i et relativt lite rom og det ble ikke brukt mikrofon. Fordi jeg var litt sen ble jeg sittende langt bak, så lydoptaket ble svært dårlig. Det var rett og slett ikke mulig å høre noe fornuftig.

Etter lunsjen gikk jeg inn på en av de store salene der det skulle være et foredrag om Smart Clients. Salen var relativt full og jeg satte meg bak. Her ble lydopptaket veldig bra, mye fordi de hadde god lyd over høytalerne. Eneste problem var mine nyseanfall og alle som satt i salen og spiste potetgull. Kanskje ikke et sjakktrekk av Microsoft å dele ut det til alle deltagerne?

Uansett så var det siste lydopptaket så bra, at det kunne blitt distribuert som en Podcast. Det kommer jeg ikke til å gjøre nå, for jeg har verken spurt om tilatelse eller fortalt at jeg tok opp seansen. Opptaket vil bli slettet, men forhåpentligvis vil det på et senere tidspunkt være mulig å få tilatelse til å gjøre opptak slik at slike foredrag kan være tilgjengelig på en MP3 spiller også i ettertid. Dette er jo en stor suksess med IT Conversations borte i USA.

Etterhvert skal jeg også få testet Line-In opptaksmuligheten. Jeg forventer at lyden da blir enda bedre.

Ingen kommentarer: