Tanker fra en tenkende tenker

onsdag, april 20, 2005

Grunder-Idol

I går la TV2 ut en artikkel om at de søkere grundere til sin nye satsning. En Idol lignende konkurranse hvor grundere får presentere sine ideer for et panel. Innovasjon Norge støtter prosjektet og vil bistå med rådgivning.

Selv var jeg ikke så begeistret for Idol konseptet, men jeg må vel innrømme at jeg synes det var gøy at Kurt vant verdensfinalen. Om det blir en suksess med en grunder utgave er jeg litt usikker på, og jeg er litt bekymret for at grundere blir presentert som noen rare særinger som blir latterliggjort. Det blir forhåpentligvis ikke slik og uansett er det vel en fordel at TV virkelig setter fokus på grundere og entreprenørskap.

Som en tidligere student på Grunderskolen håper jeg selvsagt på at en av mine kollegaer i alumnien stikker av med seieren. Jeg tror ihvertfall mange av dem vil stille og at de kommer til å gjøre det godt. For et år siden ville jeg vel stilt selv også, men nå føler jeg at fokuset må holdes på driften.

Ingen kommentarer: