Tanker fra en tenkende tenker

mandag, mai 12, 2003

Bærbare er som hester
Hvis de skader foten sin er det bare å avlive dem
Jeg har en halvannet år gammel HP laptop som nå er låst fast som surfemaskin. For noen måneder siden klarte minstemann å åpne CD spilleren for deretter å sende hele maskinen i bakken. Resultatet ble en ødelagt CD spiller som ikke lot seg reparere. Å kjøpe en ny ville komme på over 4.000kr! Alternativet var en ekstern CD spiller som ville koste litt mindre, men jeg skulle så gjerne hatt DVD spiller og CD brenner kapasitet. Da ville den eksterne koste like mye. Vel, jeg utsatte det hele og det var kanskje like greit. For kort siden ga junior maskinen en omgang til. Denne gangen var det skjermen som røk. Backlighten datt ut. Jeg har ikke engang giddet å sjekke hva det koster å reparere det.
Nå har jeg vært heldig og fått låne en laptop av en god venn, så jeg får ihverfall gjort ferdig skolearbeidet mitt. Og når skolen er ferdig begynner jeg å jobbe igjen og da får jeg ihvertfall en laptop der.
Jeg har alltid vært litt negativ til bærbare, selv om jeg er totalt avhengig av dem. De koster mye mer, de yter dårligere (spesiellt harddisken), de har små oppgraderingsmuligheter og de koster en formue å reparere. Når garantien er over er det game over.
Nå sikler jeg på en tablet PC, men jeg er skeptisk. De tåler sikkert enda mindre enn de vanlige bærbare.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ankara ve bütün ilçelerine temizlik hizmeti veren Ankara Şentepe Temizlik şirketi ile siz müşterilerimize en kaliteli temizlik hizmetini vermeye devam ederek ve giderek tercih edilen temizlik şirketi haline gelmektedir. Ankara Temizlik Firmaları Eşyalı ev temizliğiniz veya inşaat sonrası temizlik olarak her alanda temizlik hizmeti verilmektedir. Ankara eşyalı ev temizlikleri kolay gözükse de aslında zor bir iştir. Bu nedenden dolayı iyi bir temizlik şirketi ile anlaşarak çalışmanızı öneriyoruz. Çünkü, temizlik sektörü güven gerektirir öncelikle evlerine alacağınız insanlara güvenmeniz gerekecektir bunu da sizlere verecek olan sadece iyi ve kaliteli bir temizlik şirketidir.