Tanker fra en tenkende tenker

mandag, mai 12, 2003

Infrarødt reddet dagen
Jeg jobber for tiden med en case oppgave i bedriftsøkonomisk analyse i forbindelse med mitt BI studie.Den har vi fått utlevert fire uker før eksamen og må løses på forhånd. Den skal ikke leveres, men bringes med på eksamensdagen for å brukes som bakgrunnsmateriale for eksamensspørsmålene.
Vi satt på gruppe rommet med to bærbare maskiner og skulle overføre filen. Jeg hadde trådløst kort, han hadde vanlig nettverkskort. Begge hadde vi CD brennere, men ingen CD. Han hadde floppy stasjon, men det hadde ikke jeg. Da var det bare et alternativ igjen, foruten manuellt å taste det inn, infrarødt. Min erfaring med det er ikke stor, og tidligere synes jeg det har vært et herk å få det til å gå. Nå hadde jeg imidlertid ikke noe valg, jeg måtte finne ut av det.
Til min positive overaskelse støtte jeg bare på et problem, men til gjengjeld var det svært essensiellt. Hvor finner jeg infrarødt? VI kjører begge Windows Xp så det holdt å finne det ut en gang. Det tok sin tid, men til slutt fant vi det under "Network connections" med "Network Connection Wizard" på den andre siden måtte man velge det nederste valget "Set up an advanced connection". Når jeg først fant det var det problemfri plankekjøring.

Ingen kommentarer: