Tanker fra en tenkende tenker

søndag, januar 22, 2006

Værmelding: Lite snø i Oslo fremover

Jeg kan glede Oslo-beboere med at det blir lite snømåking fremover. Nå har jeg kjøpt snøfreser og naturlovene tilsier da at det blir lite snø frem til snøfreseren slutter å virke. Det tar forhåpentligvis noen år.

Jeg har lenge siklet på en snøfreser for jeg er ikke så veldig begeistret for snømåking. Det er god trim og man får masse frisk luft, men det er et slit når man alltid må gjøre det når det passer en dårligst. Det vil si om morgenen før man går på jobb, rett etter at man kommer hjem fra jobb eller like før man skal legge seg.

Snøfresere har alltid kostet endel penger og jeg sitter med et inntrykk av at de ofte får startproblemer når man trenger dem som mest. Jeg har nå blåst 6 tusenlapper på en Stiga snøfreser som jeg håper er god nok og som jeg håper at skal holde i ca. 10 år. Det blir i såfall ca 600kr i året + litt olje og litt drivstoff hvis man ser bort fra beregning av tapt renteinntekt og lignende.

Desverre for en teknofrik som meg er det ikke mye fancy å fortelle om snøfreseren. Den innehar lite elektronikk, software eller robotteknologi. Jeg har derfor intet å melde på denne fronten, bortsett fra at jeg kanskje burde montert et trådløst webkamera på den for å overvåke at ungene gjør en god jobb når jeg tvinger dem ut for å måke.

Jeg skal passe på å gi beskjed gjennom bloggen her når/hvis den slutter å virke, slik at alle Oslo-beboere kan forberede seg på en ny runde med heftig snømåking.

3 kommentarer:

Meffe & Iborg sa...

Gode investerte penger! Det gir en ekstra god følelse hvis man har kjøpt noe man har ønsket seg lenge! Lykke til med snø fresingen!

Anonym sa...

En snefreser kan gi overraskende belønninger: http://www.espen.com/norskblogg/archives/2006/01/helfrest.html

Anders Brenna sa...

Herlig innlegg du skrev der. Anbefales!