Tanker fra en tenkende tenker

tirsdag, desember 27, 2005

Screencast: Inmeta Software Discovery

Etter inspirasjon fra Raymond har jeg nå laget min første screencast. Det er en enkel demo av et program jeg har laget for min arbeidsgiver, som brukes til å finne ut hva man bruker av programvarelisenser.

Inmeta Software Discovery er en tjeneste vi leverer ved hjelp av mitt program Silver Bullet. Det er en enkel wizard som brukes for å scanne nettverket for å finne installert programvare og for å lage PDF baserte rapporter over hva som er tatt i bruk av programvare. Selve programmet er forholdsvis enkelt, men det ligger endel avansert logikk bak for at det skal være nyttig og relevant for lisensbelagte programmer.

Kanskje er ikke dette så interessant for mine blogglesere, men nå har jeg ihvertfall fått prøvd meg på screencasting og jeg har kunnet gjøre det i arbeidstiden. Kom gjerne med feedback og innspill.

Ingen kommentarer: