Tanker fra en tenkende tenker

mandag, september 26, 2005

Digitalt trommesett

I dag tok jeg med meg eldstemann til en musikksjappe for å kjøpe en mikrofon. Det endte med at jeg også kjøpte et digitalt trommesett.

Min forklaring på dette impulskjøpet er at eldstemann spiller gitar og at jeg gjerne ser at også minstemann begynner å interessere seg for å lære å spille ett eller annet instrument. Sannheten er vel egentlig at jeg synes dette var en utrolig kul greie og at jeg ikke klarte å styre meg.

Madammen mente at vi heller burde brukt pengene på et nytt kjøleskap, men hva vet vel kvinnfolk om sånt?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nytt kjøleskap - for noe tull! Godt å se at du klart og tydelig viser hvem som er sjefen i huset :)

Impulskjøp er som oftest helt greit, særlig hvis vi snakker om elektroniske dubeditter...men jeg tror kanskje det ble litt skivebom denne gangen Anders. Jeg ser for meg familien Brenna tidlig (veldig tidlig) en lørdag morgen da de aller fleste fortsatt kan se frem til noen timer på puta. Da bryter helvete løs og du bråvåkner fordi minstemann (som er lys våken og klar til dyst) vil komponere sin første trommesolo...

Kanskje du bør sende ut et par nabovarsel :)

Lykke til!

Anonym sa...

Noen som ikke har forstått hva et digitalt trommesett er. Det kan være ganske så lydløst utenfor hodetelfonene.
Men det må da ha kostet skjorta?!

Anders Brenna sa...

Det er ikke akkurat noen grunn til å klage på lyd fra dette systemet. Riktignok så hører man lyden av trommestikkene når de treffer en plate, men trommelyden går direkte i høretelefonene. Det er et innebygd høytalersett også, men det er så lavt at man ikke får lyden til å overhøre trommestikkene en gang.

Prisen var ikke så gæærn. 1995kr betalte jeg. Dette var den enkleste utgaven, hvor alle "trommene" er å et lite brett. De "vanlige" digitale trommesettene koster fra 6.500kr og opp til ihvertfall 15.000kr.

Denne billigutgaven gir god nok lyd til at en 10 åring og en trettenåring kan sitte og øve seg og det er også noen innebygde opplæringsprogram. Dessuten har den en opptaksfunksjon.

Vi får se om det blir noe bra det her. I såfall kan jeg ha ordnet meg mitt eget studio orkester til jeg kommer ordentlig i gang med podcasting.

Anonym sa...

Digitale trommesett skal absolutt kjøpes inn når minstemann begynner å nærme seg koordinerte armbevegelser!