Tanker fra en tenkende tenker

tirsdag, august 30, 2005

Prøvekjørt Segway

Idag fikk jeg endelig prøvd en Segway.

Det var en utrolig herlig måte å bevege seg rundt på. I løpet av 10-15 sekunder fikk jeg tak på det. Det var like enkelt som det så ut på TV. Len deg forrover så kjører den frem, len deg tilbake så rygger den. Svinger ble håndtert ved å vri på venstre håndtak.

Ja, slike arbeidsdager er ikke så verst. Nok en gang står jeg på stand på Microsoft Dagene. Denne gangen her i Oslo. Vi harr som vanlig med oss en X-Box med ratt, pedaler og rallystol, men det er ingen tvil om et Episerver standen tar kake med prøvekjøring av en Segway.

Det skal vistnok være en forhandler av Segway i Bergen, men kjøretøyet regnes som en moped av myndighetene så det blir ikke mulig å kjøpe en sånn for å kjøre/gå til barnehagen med minstemann på ryggen.

2 kommentarer:

Henrik sa...

Sjekk her eventuelt:

http://www.segway-norway.no/

Hemoxp sa...

Eg kjørte Segway i Vikingeskipet, under The Gathering 2005. Artig sak, men alt for dyr. Hadde eg eigd ein, måtte den nok deblomberas/blodtrimmas for at eg skulle orka å stå på den dei fira kilometera frå heimen til kontoret...