Tanker fra en tenkende tenker

fredag, juli 22, 2005

En nerd i sola

Som så mange andre i min bransje sliter jeg med skarpt sollys. Skarp lys er i denne sammenheng definert som vær fra lettere overskyet og videre til sterk sol. Solbriller holder ikke, så jeg sitter her på verandaen med en tablet PC, en parasoll, nachos, øl og svømmebriller.

Jeg innrømmer glatt at jeg neppe ser særlig intelligent ut her jeg sitter. Vi har ikke svømmebasseng her hjemme og det er et stykke til nærmeste badedamm. Det fine med svømmebriller er at de dekker sollyset fra alle kanter. De er jo vantette og dermed slipper ikke sola inn ufiltrert heller.

Det kan derfor synes som at dette burde være en genial løsning som burde anbefales til alle. Det er det desverre ikke. Skjermen på maskinen min har desverre altfor lav lysstyrke. Parasollen skjermer litt, men det er ikke godt nok. En ordentlig løsning har jeg desverre ikke funnet på dette ennå. Ganske synd egentlig, for med WLAN og UMTS burde potensialet for å jobbe utendørs være godt.

Konklusjonen min blir derfor at det mangler litt for å kunne jobbe effektivt utendørs. Med en kald øl, nachos med ost og en bar overkropp får jeg vel allikevel se igjennom fingrene med ulempene og heller være litt mindre effektiv i dag. Det er jo tross alt lørdag og midt i sommerferien min.

1 kommentar:

Anonym sa...

PLZ! Send bilde mens du surfer med svømmebriller !

:D