Tanker fra en tenkende tenker

onsdag, mai 11, 2005

Ikke for spinkle ledere og selgere

Nå kommer snart bærbare for ekte mannfolk. I følge CNet News.com planlegger Dell en 19 tommer laptop, og HP mener at vi før eller siden vil se bærbare med 20 tommers skjerm.

Selv løper jeg nå rundt med en HP zd7000 med 17 tommers skjerm. Jeg er litt skuffet over ytelsen, men den er veldig god å se film på. Forøvrig kommer nå snart en Windows Media Center utgave for dens nye storebror HP zd8000. Det er en laptop med 256MB RAM på skjermkortet.

Slike store laptop's er ikke det mest praktiske å løpe rundt med, men de er veldig greie å flytte på av og til. Hvis man f.eks. jobber som konsulent, så flytter man seg mellom kunder, men man blir sittende over en periode samme sted. Da er det greit å ha slike flyttbare maskiner. Et annet fornuftig bruksområde kan være mobile kursrom og/eller demo løsninger. Små maskiner kan være greie i møter, men på en stand eller i et kursom er det greit å få tilgang til en ordentlig skjerm på maskinene.

Nå tror ikke jeg at jeg kommer til å kjøpe flere stasjonære maskiner i mitt liv. Jeg vil helt klart foretrekke flyttbare laptops med store skjermer. Unntaket må bli servere da.

Ingen kommentarer: