Tanker fra en tenkende tenker

mandag, april 25, 2005

Virtuell ressurs

About Virtualization er en engelskspråklig blog med nyheter og info om virtualiseringsteknologier som VMWare og Microsoft's Virtual PC/Server. En av bidragsyterne er norsk.

Nå har jeg bare fulgt med på denne bloggen i en uke, men den oppdateres hyppig og det virker som at den får med seg alt som er av vesentlige nyheter innen virtuelle operativsystem. Jeg er litt skuffet over at informasjonen er på engelsk, med tanke på at mange av artiklene skrives av nordmannen Bjørn Anders Jørgensen fra Allianse.

Når jeg snakket med ham i forrige uke fortalte ham at han egentlig hadde tenkt å starte sin egen side, men at han heller valgte å bidra sammen med en nederlender som allerede hadde en side oppe og gå. Med flere skribenter på samme blog sikres kontinuitet og hyppighet.


Jeg har for tiden en liten jakt på norsk blogger som skriver om IT for oss som har det som heltidsjobb. Det har foreløpig ikke resultert i så mange treff, for jeg prøver å finne noen som skriver på norsk. Selvsagt er vi nordmenn i stand ti å lese fagstoffet vårt på engelsk, men det hadde vært litt ok å få tilgang på mer på vårt eget morsmål. Skriv en kommentar her, eller send meg en email hvis du vet om noen norske blogger om IT for IT-profesjonelle.

Ingen kommentarer: