Tanker fra en tenkende tenker

fredag, april 22, 2005

Skype reddet dagen

I dag glemte jeg mobilen hjemme. Jeg kunne snudd og dratt hjem igjen, men med PCen og Skype kunne jeg klare meg gjennom dagen.

Mutter skulle hente minstemann i barnehagen så jeg måtte gi henne beskjed, og jeg hadde et par telefoner jeg måtte ta i jobbsammenheng. Med SkypeOut var det ikke noe problem å få ringt ut, men det er ikke alle som tar telefonen når nummeret ikke vises. De fleste tror gjerne at det er en selger som de helst vil slippe å prate med. Å legge igjen beskjed på svareren hjelper litt, men fordi SkypeIn tjenesten ikke er oppe og går for tiden så var det ikke et alternativ å legge igjen et telefon nummer.

Det gikk uansett greit, men det er klart at det kunne vært dumt hvis jeg gikk glipp av en viktig telefon. Når Skype får relansert SkypeIn i Norge skal jeg få ordnet meg et norskt nummer, og samtidig gå over til å gjøre mest mulig av samtalene gjennom Skype. Forhåpentligvis får jeg snart kjøpt meg en PDA telefon som jeg også kan bruke.

Ingen kommentarer: