Tanker fra en tenkende tenker

tirsdag, mai 13, 2003

Internet baserte eksamens sentre
Hadde det ikke vært fint om man kunne avlegge høgskole eksamener på samme måte som man tar sertifiseringer?
Det synes ihverfall jeg! Idag fikk jeg nettop avslag på å få tatt to av mine eksamener i USA under mitt skoleopphold der i sommer. Det betyr at jeg m å vente til høsten med. Irriterende, da jeg helst skulle ha gjort meg ferdig. Jeg har tross alt forberedt meg og var (nesten) klar for dem.
Det er to problemer: man kan ikke ta eksamene når det passer, men kan bare prøve to ganger i året. Det andre er at man må være på et spesifikt eksamenslokale.
Når vi tar sertifiseringer er diss problemene løst. Vi kan ta dem på forskjellige test sentere rundt om i landet (og verden). Tenkt så fint det hadde vært om vi kunne gjort det på høgskolen? De to eksamene jeg må ta til høsten er til og med mulitple choice tester. Man løser oppgavene og krysser av på et skjema som blir avlest av en scanner. Det hadde vært enkelt å overføre dette til en computer basert test!

Ingen kommentarer: