Tanker fra en tenkende tenker

lørdag, februar 04, 2006

Etterslep

I det siste har det gått lengre og lengre tid mellom hver gan jeg legger ut et nytt innlegg. Desverre kan jeg bare si at det er mer sannsynlig at det blir lengre mellom hver gang, enn kortere.

Onsdag begynte jeg i min nye jobb hos Digi.no. Det var utrolig gøy, selv om jeg måtte tidlig opp om morgenen. Jeg var på plass 0710 de første to dagene og 0640 på fredagen. De som kjenner meg vet at jeg ikke har lett for å stå opp om morgenen, men det gikk faktisk greit.

Nå som jobben min består i å skrive, blir det fort til at jeg skriver litt mindre på bloggen. Temaene jeg kommer til å ta opp her vil nok gå litt over mot saker som ikke er så IT-relaterte. IT-skrivingen får jeg jo hos min nye arbeidsgiver.

I tillegg har jeg også begynt å bli ganske aktivt på mitt Gaselle Wiki prosjekt. Jeg har skrevet noe der nesten hver eneste dag, og på enkelte dager har jeg skrevet opptil 10-12 innlegg av varierende lengde. Noen andre har også begynt å bidra, men foreløpig skriver jeg mest selv. Hvis du ikke allerede har sjekket ut prosjektet, så gjør det nå (please). Hvis entreprenørskap er et emne som interesserer deg på et faglig eller politisk nivå så kan du kanskje også hjelpe meg med å spre ordet?

Januar ble også en hektisk måned på gamle jobben. Det ble endel som måtte avsluttes. Noen måtte lære systemet jeg har laget, både det tekniske og selve kildekoden. Dessuten følte jeg at jeg måtte gi kundene beskjeden på en god og betrygge dem om at de ville få den hjelpen de trenger også etter at jeg sluttet. Desverre rakk jeg ikke å ta et møte med alle, men jeg rakk flesteparten.

Leieboeren ble kastet ut denne uken og jeg tror jeg nøyer meg med å si at jeg ikke kommer til å leie ut lengre. Ikke på en stund i hvertfall. Det er skattefrie kroner, men det er ikke på noen måte gratis penger. Dessuten tar husleieloven utgangspunkt i at alle utleiere er onde spekulerende bolighaier.

Nå tror jeg at jeg snart har kommet meg ajour med ting. I morgen håper jeg på få gjort ferdig regnskapet og momsen for mitt enkeltpersonsforetak som nå blir lagt vekk. Da har jeg bare en sluttrapport som jeg ikke har blitt helt ferdig med igjen. Det skal bli godt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har erfart det tidligere jeg også at å begynne og jobbe med noe som en har holdt på med på fritiden går ut over det en har holdt på med på fritiden.

Jeg har i hvert fall lenket til Gaselle her http://senikk.com/bookmarks/grunder

Anders Brenna sa...

Takk for det!

Alle monner drar. Kanskje du har lyst til å bidra med litt også etterhvert?

LINN fra klar himmel sa...

Jeg har sluttet å tro at du er "Kanon River" - personen som stadig kommenterer i bloggen min, men som nekter å si hva han egentlig heter.

Men nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva leieboerne dine har gjort. Har de bare bråkt og latt være å betale, eller er det "gode" historier á la avføring på veggene og kakerlakker i krinkler og kroker?

Jeg fikk nylig en nattlig gjest som de over meg (som selvsagt leier) hadde kastet ut. Ikke helt ut, selvsagt. Det var bare ut i fellesgangen. De hadde låst døren og nektet å åpne. Problemet var at hun ikke hadde fått på seg buksen før hun røk uklar med naboene mine. Dermed sto hun og hamret på min dør klokken halv fem på natten iført underbukse og joggesko.