Tanker fra en tenkende tenker

onsdag, november 16, 2005

På legevakten

Nå sitter jeg her og koser meg på venterommet til legevakten. Det er alltid like gøy og det går alltid like fort.

Heldigvis går det lang tid mellom hver gang. Jeg er sjeldent syk. I dag sitter jeg her fordi jeg våknet opp med litt vondt i ryggen eller på siden av brystkassen. Jeg vet faktisk ikke, for jeg klarer ikke helt å kjenne etter. Det var ikke verre enn at jeg kom meg på jobb, men å sitte på en kontorstol hjalp ikke akkurat. En halvtime før tiden gikk jeg derfor hjem.

En time i badekaret med en temperatur som nesten skoldet et av mine hoder hjalp litt, men effekten var kortvarig.

Litt senere sovnet jeg på sofaen og når jeg våknet av at telefonen ringte så hadde jeg så vondt at jeg knapt kunne puste. Jeg fikk reist meg opp og da hjalp det litt.

Egentlig er det litt rart at det ikke gjør vondt når jeg sitter i en anti-ergonomisk stilling. Så for å få tiden til å gå fyrte jeg opp PCen. Jeg tenkte jeg skulle blogge litt, men så ble jeg sittende og chatte med en venn på MSN i stedenfor. Derfor sitter jeg nå på venterommet og skriver dette innlegget på mobilen min.

Å finne frem til legevakta her på Linderud er ikke bare enkelt. Blant annet gikk jeg inn feil dør og endte på bingoen. Menneskene der så forøvrig nmer ut som de trengte et besøk på legevakten enn de som sitter her på venterommet.

Kontoret her stenger om en time, så jeg antar at det er maksimumstiden jeg må vente. Hva legen egentlig kan gjøre skjønner ikke jeg helt. Kanskje han kan knekke kroppen min på plass?

Jeg har opplevd lignende for mange år siden, men da gikk det over etter en god natts søvn. Det gjør det noik nå også, bare jeg klarer å sove. Hvis ikke får jeg se et positive i det. Det kan f.eks. gjøre at jeg får skrevet ferdig noen av dokumentene jeg holder på med.

Vi får se hva legen har å si. Hvis dere ikke ser flere innlegg her, så kan vel det bety at han måtte avlive denne hesten. I såfall blir det sikkert godt kjøtt, og mye av det.



Etter legebesøket
Det tok sin tid. Mer enn en time, men til gjengjeld var det en god lege. Han tok seg tid til å sjekke ut sympomene og fremsto som en sympatisk og hyggelig mann, selv om han hadde hatt en veldig lang dag.

En sprøyte i baken og rett ut. Med litt flaks blir jeg bra i løpet av natten.

Oppdatering
Det gikk en stund før jeg klarte å legge meg, men så sov jeg i hvertfall godt. Jeg våknet sent, men føler meg ganske så bra akkurat nå. Utrolig hvor fort det kan gå, selv om man har kjempesmerter dagen i forveien.

Jeg skulle egentlig vært på et seminar i dag, men siden det slutter 1300 lar jeg være. Nå får jeg heller se om jeg kan få ut noen av alle de oppfølgningsmailene jeg må sende.

Takk for omtanken!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skikkelig kjipt Anders - aldri gøy å ha vondt i ryggen! Ønsker deg god bedring...får håpe at det går fort over. Jeg ringer deg en dag denne uken for å høre hvordan det går. Vi må ta en øl en dag, alt for lenge siden sist!

Anonym sa...

Håper alt er bra igjen nå. Gi oss en liten oppdatering på hvordan det går!