Tanker fra en tenkende tenker

søndag, juni 26, 2005

Lettlurt elektrofil mann

Jeg betalte idag inngangspenger for å gå inn på den midlertidige butikken til Expert som var satt opp i Oslo Spektrum.

50 kroner for meg og 50 kroner for ungene. Som en elektrofil mann var jeg vel programforpliktet til å stikke innom. Forventningene var ikke all verden, men jeg håpet da på å se endel artige nyheter. Det var det i mine øyne ikke så mye av. Spektrum var fylt med elektroniske dingsebumser som MP3 spillere, videokameraer, mobiler, kaffemaskiner, vaskemaskiner, støvsugere og mye annet. Hva som får arrangøren til å tro at støvsugere inngår i en elektrofil manns interessefelt skjønner ikke jeg.

Alt i alt var det altså bare en stor midlertidig butikk med godt utvalg og noen gode tilbud. For en utsultet nordmann som er vant til det minimale utvalget som er tilgjengelig på Elkjøp, Lefdal og Expert var det kanskje bra, men alle som har vært utenlands i England, Frankrike eller for ikke å snakke om butikkene i USA fremsto dette som tamt.

Jeg endte selvsagt opp med å bruke noen kroner. Akkurat nå står de to eldste på hver sin dansematte til Playstation. En artig greie, men ikke akkurat nytt. Den norske utgaven av Playstation Singstar skal etter noen utsettelser nå lanseres på kommende onsdag. På messen hadde de flere Smart biler innredet med spillet for å promotere det. Jeg tenkte kanskje at den ville være mulig å kjøpe på forhånd her på messen i og med at det var en messe for de elektrofile som gjerne vil være litt tidlig ute. Det var det ikke. Man kunne få prøve det, men skal man ha det må man vente til onsdag.

Jeg tror jeg oppsummerer det hele med å nevne at det mest interessante jeg fant der, var en Moccamaster kaffetrakter med termoskanne til nedsatt pris. Fristende, men jeg kjøpte den ikke. Hvis Elekrofil skal bli en suksess ved en senere anledning bør de nok ha mer å friste med enn dette. Hvis ikke bør de endre navn til Støvsuger entusiastenes årlige messe.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Anders,

Fikk dessverre ikke tid til å stikke innom messen, men etter å ha lest ditt innlegg så ser det ikke ut som om jeg gikk glipp av mye. Støvsugere er ikke helt min ting!

Men det jeg fikk tid til var å sjekke websiden til Elektrofil. Hadde du også gjort det, så hadde du spart 100,- (gratis inngangsbillett)ved å trykke på denne linken :)

http://www.elektrofil.com/stream_file.asp?iEntityId=27

Ikke mye penger, men brus og is til ungene hadde det vel blitt.

/Jan Petter